κοινωνικό-μέρισμα-διευκρινίσεις-για-387158
ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ | 28.11.2017 | 23:31

Κοινωνικό Μέρισμα: Διευκρινίσεις για φιλοξενούμενους, ανέργους και λάθη ΑΜΚΑ (βίντεο)

Σημαντικές διευκρινήσεις, σχετικά με τις διαδικασίες για την υποβολή αιτήσεων για το Κοινωνικό Μέρισμα, έδωσε ο Γενικός Γραμματέας Πρόνοιας Δ. Καρέλα, ο οποίος μίλησε την εκπομπή της ΕΡΤ, «Πρώτη Γραμμή».

Ανέφερε ότι είχαν υποβληθεί μέχρι εκείνη την ώρα της παρέμβασής του περίπου 600.000 αιτήσεις. Μάλιστα τόνισε ότι οι μοναδικές επισκέψεις στην ιστοσελίδα ήταν πάνω από 1.500.000 από το βράδυ της Κυριακής. Από τις 600.000 αιτήσεις που υπεβλήθησαν ανέφερε ότι, οι 296.000 εγκρίθηκαν και θα πιστωθούν σύντομα στους δικαιούχους περίπου 167.000.000 ευρώ. Από τις υποβληθείσες αιτήσεις ένα ποσοστό της τάξεως του 18% απορρίφθηκαν ενώ οι υπόλοιπες βρίσκονται σε αναμονή για τις επόμενες ενέργειες (σ.σ. λείπουν κάποια στοιχεία, αναμονή συναίνεσης, κ.λπ.). Αυτές οι αιτήσεις θεωρούνται εν δυνάμει εγκεκριμένες κατά τον κύριο Γενικό Γραμματέα.

Ο κ. Δ. Καρέλας τόνισε ότι αν κάποιος εν δυνάμει δικαιούχους κάνει κάποιο λάθος στην αίτησή του μπορεί να την ακυρώσει και να υποβάλει νέα.

Για το πρόβλημα με τα προστατευόμενα μέλη (σ.σ. σχετικά με την συναίνεση), ανέφερε ότι θα λυθεί μέχρι το μεσημέρι. Από σήμερα προστέθηκε και σχετικό κουμπί στην πλατφόρμα για την προσθήκη του νέου τέκνου που γεννήθηκε μέσα στο 2017.

Αναφορικά με τους ανέργους που είχαν μείνει άνεργοι για έξι συνεχείς μήνες το 2017, τόνισε ότι θα αφαιρεθεί από το εισόδημά τους —του έτους 2016— ένα ποσό της τάξεως των 9.000,00 έτσι ώστε να καταστούν δικαιούχοι.

Σχετικά με τους φιλοξενούμενους τόνισε ότι πρέπει να μπουν με τα δικά τους στοιχεία στην πλατφόρμα (από δικό τους τερματικό και σε διάφορο χρόνο) και αμέσως ειδοποιούνται ότι πρέπει να προβούν στη συναίνεση.

Για τα λάθη που αφορούν σε ΑΜΚΑ, ή για διορθώσεις που αφορούν στο χρόνο ασφάλισης, αυτά ανέφερε ότι γίνονται μέσω του ΕΦΚΑ. Για τα λάθη που τυχόν προκύψουν από τις φορολογικές δηλώσεις δεν μπορούν να κάνουν κάτι οι δικαιούχοι κατά την υποβολή της αίτησης. Οριακά ανέφερε πως υπάρχουν αδικίες.

Σχετικά με τους συνταξιούχους άνω των 70 ετών τόνισε ότι, παρόλο που δεν υποχρεούνται σε υποβολή αίτησης εντούτοις μπορούν —αν το επιθυμούν— να κάνουν την αίτηση και στη συνέχεια θα πάρουν τα χρήματα όχι με τη σύνταξή τους, αλλά όπως και οι λοιποί δικαιούχοι.

Τέλος σημείωσε ότι τα στοιχεία που ζητούνται στην αίτηση (email, αριθμός κινητού τηλεφώνου) απαιτούνται διότι θα υπάρχει σχετική ειδοποίηση ώστε να μην ξεχαστούν όσοι έχουν αφήσει τις αιτήσεις σε εκκρεμότητα.

Εξάλλου, ο Στάθης Μαρίνος, υπεύθυνος σχεδίασης της πλατφόρμας του κοινωνικού μερίσματος της Η.ΔΙ.Κ.Α, μιλώντας στο ραδιόφωνο του 24/7, σημείωσε:

• Εφόσον κάποιος εμφανίζεται έστω και έναν μήνα φιλοξενούμενος κατά το έτος 2016, δεν μπορεί να υποβάλλει αίτηση. Μπορεί να υποβάλλει μόνο αυτός που τον φιλοξενεί συμπεριλαμβάνοντάς τον υποχρεωτικά.

• Φιλοξενούμενος (έστω και έναν μήνα), μπορεί να υποβάλλει δήλωση μόνο στην περίπτωση που αυτός που τον φιλοξενούσε έχει αποβιώσει.

• Σχετικά με το γνωστό πρόβλημα που έχει τις προηγούμενες ημέρες αναδείξει ο κόμβος μας («Χάνουν το κοινωνικό μέρισμα χιλιάδες πολίτες λόγω της αυθαιρεσίας του Ι.Κ.Α.») στην περίπτωση δηλαδή που κάποιος έχει εργαστεί μόνο έναν μήνα έως τις 31 Οκτωβρίου 2017, αλλά δεν έχει λάβει 25 ημερομίσθια και ως εκ τούτου δεν πληροί αυτό το κριτήριο, ο κος Μαρίνος ανέφερε ότι αυτές οι περιπτώσεις θα εξεταστούν από την ηγεσία του Υπουργείου Εργασίας και ευελπιστεί πως θα δοθεί λύση.

• Σήμερα ή το πολύ αύριο, θα δοθεί στη δημοσιότητα ηλεκτρονική διεύθυνση, ώστε να μπορούν οι ενδιαφερόμενοι που αντιμετωπίζουν προβλήματα με την πλατφόρμα ή άλλου είδους, να επικοινωνούν με την Η.ΔΙ.Κ.Α.

• Όσον αφορά στους συνταξιούχος, στις περιπτώσεις που από την εφαρμογή εμφανίζεται μήνυμα πως δεν διασταυρώνεται ο Α.Φ.Μ. με τον Α.Μ.Κ.Α., αυτές τις ημέρες (σήμερα ή αύριο), θα υπάρξει αλλαγή στην πλατφόρμα, ούτως ώστε να γίνει άντληση των στοιχείων από του φορείς συνταξιοδότησης και μέσω αυτής της διασταύρωσης να συμπληρωθούν (διασταυρωθούν) οι σχετικοί αριθμοί.

• Στις λοιπές περιπτώσεις που από την εφαρμογή εμφανίζεται μήνυμα πως δεν διασταυρώνεται ο Α.Φ.Μ. με τον Α.Μ.Κ.Α., θα πρέπει οι ενδιαφερόμενοι να απευθύνονται σε οποιοδήποτε Κ.Ε.Π. ώστε να πραγματοποιείται η διασταύρωση και να μπορούν να συνεχίσουν με την αίτηση.

Διαβάστε επίσης

Κοινωνικό Μέρισμα: Πότε θα μπουν χρήματα στους λογαριασμούς των δικαιούχων