άσπρη-μέρα-ψάχνει-η-αγορά-με-τη-μαύρη-π-363875
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ | 24.11.2017 | 10:38

Άσπρη μέρα ψάχνει η αγορά με τη «Μαύρη Παρασκευή»

Με επικοινωνιακό τσουνάμι υποδέχεται η αγορά την ξενόφερτη «Μαύρη Παρασκευή» που από πέρυσι έχει μπει για τα καλά στα εμπορικά μας ήθη. Με πρωτοπόρες τις αλυσίδες ηλεκτρικών και τεχνολογικών ειδών που υπόσχονται μεγάλες εκπτώσεις σε πολλούς κωδικούς καταβάλλεται προσπάθεια να ζεσταθεί η αγορά που λίγο πριν τις γιορτές φαντάζει να είναι κάπως παγωμένη. Μάλιστα δεν είναι τυχαίο ότι μετά την περυσινή επιτυχία όλα λίγο πολύ τα μαγαζιά έχουν μπει στο παιχνίδι προσπαθώντας να προσελκύσουν καταναλωτές. Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΣΕΕ η συμμετοχή των επιχειρήσεων στην Black Friday αυξήθηκε φέτος στο 19% έναντι 16% πέρυσι.

Λίγες μέρες πάντως μετά τις ενδιάμεσες εκπτώσεις και λίγο πριν τις γιορτές η “Black Friday” μπορεί να αποτελεί ευκαιρία προσέλκυσης καταναλωτών αλλά δημιουργεί και απόνερα. Πιο συγκεκριμένα μεταφέρεται τζίρος σε μια μόνο μέρα, ο οποίος λείπει στη συνέχεια από τις γιορτές. Είναι ενδεικτικό μάλιστα, πως σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της Deloitte για τις προθέσεις των Ελλήνων καταναλωτών ενόψει της εορταστικής περιόδου, ένα 10% των συμμετεχόντων (ποσοστό που εμφανίζεται για πρώτη φορά), δηλώνει πως θα προβεί σε χριστουγεννιάτικες αγορές και δώρα στα τέλη Νοεμβρίου, και ειδικότερα, στην Black Friday.

Επιπλέον με δεδομένη την ένταση του ανταγωνισμού οδηγεί τις επιχειρήσεις να προσθέσουν μεν πωλήσεις αλλά ταυτόχρονα να ψαλλιδίσουν κέρδη σε μια περίοδο δύσκολη γιαυτές. Πάντως τα μαγαζιά που συμμετείχαν στην διαδικασία των προσφορών της «Μαύρης Παρασκευής» τη χρονιά που πέρασε σημείωσαν αύξηση των πωλήσεων από 150% έως 700%. Κάτι ανάλογο αναμένεται να καταγραφεί και φέτος. Όπως, δε, αναφέρουν στελέχη της αγοράς φέτος λόγω καλύτερης προετοιμασίας των καταστημάτων υπήρξε κίνηση θωράκισης της κερδοφορίας, κι έτσι κλείσθηκαν έγκαιρα συμφωνίες με τους προμηθευτές οι οποίοι ανέλαβαν εν μέρει το κόστος των προσφορών.

Αξίζει τέλος να σημειωθεί ότι πέρα από το εμπόριο και ο κλάδος παροχής υπηρεσιών έχει μπεις το παιχνίδι. Ακόμη και οι αεροπορικές εταιρίες, τυροπιτάδικα αλλά και καταστήματα περιποίησης αξιοποιούν το επικοινωνιακό μομέντουμ για να προωθήσουν πωλήσεις. Για όσους πάντως δεν προλάβουν τα στελέχη της αγοράς συστήνουν υπομονή. Όπως τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της Κωτσόβολος, κ. Α.Αθνασόπουλος , κατά την παρουσία τα της καμπάνιας «σχεδόν κάθε μέρα έχουμε εκπτώσεις», και ο χρόνος των εκπτώσεων φθάνει σχεδόν τους 7 μήνες το χρόνο. Πρόσθεσε, δε, ότι σήμερα τα τιμές των προϊόντων της διαμορφώνει ο πελάτης καθώς η έλλειψη χρημάτων διαμορφώνει το ύψος των τιμών.

Γιώργος Αλεξάκης