η-καλαματιανή-μεσογειακή-δίαιτα-στη-80326
ΔΗΜΟΙ | 11.11.2016 | 09:48

 Η Καλαματιανή μεσογειακή δίαιτα στη νέα ιστοσελίδα του Δήμου

Η Kαλαματιανή μεσογειακή δίαιτα, οι μαγειρικές συνήθειες, τα τοπικά ποιοτικά προϊόντα και τα οφέλη για την υγεία από την κατανάλωσή τους προβάλλονται από την ιστοσελίδα www.kalamatagastronomy.gr, όπως επεσήμανε ο Δήμαρχος, σε συνέντευξη Τύπου, κατά την οποίαν έγινε η παρουσίαση της νέας αυτής ιστοσελίδας, την οποία δημιούργησε ο Δήμος Καλαμάτας.

Ο Π. Νίκας ανέφερε ακόμη ότι όποιος επισκέπτεται την ιστοσελίδα θα μάθει την ονομασία των προϊόντων της Καλαμάτας, πολλά από τα οποία όπως το ελαιόλαδο Καλαμάτα ΠΟΠ και οι ελιές Καλαμάτα ΠΟΠ φέρουν το όνομα της Καλαμάτας, ενώ η διατροφική τους αξία αναδεικνύεται από διατροφολόγους, οι οποίες έχουν επιμεληθεί σχετικά κείμενα. Το κόστος καλύφθηκε από το πρόγραμμα LEADER, στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ, ενός χρηματοδοτικού πλαισίου το οποίο βοηθάει σημαντικά την οικονομική ανάπτυξη της χώρας.

Ο Δήμαρχος προσέθεσε ότι η ιστοσελίδα www.kalamatagastronomy.gr θα συνδέεται με την ιστοσελίδα του Δήμου Καλαμάτας www.kalamata.gr και ότι θα προωθήσει την τουριστική ανάπτυξη, καθώς και την προβολή και διάθεση των τοπικών προϊόντων.

Η διαιτολόγος – διατροφολόγος Νίνα Καρκατζούλη, επιστημονική συνεργάτιδα της ομάδας που ανέπτυξε το www.kalamatagastronomy.gr, ανέφερε πως η ιστοσελίδα είναι «ένα ταξίδι για τον επισκέπτη» και μέσω αυτής μπορεί να δει τη διατροφική αξία των προϊόντων της Καλαμάτας, όπως το ελαιόλαδο, το παστέλι, τα σύκα, οι σταφίδες. Επίσης, μπορεί να βρει συνταγές και να διαβάσει πολλές χρήσιμες πληροφορίες για την υγεία του. Μέσω της ιστοσελίδας αναδεικνύεται η αξία της υγείας και επιβοηθούνται ο διατροφικός τουρισμός και ο τουρισμός ευεξίας.

Η διαιτολόγος – διατροφολόγος Σοφία Κωστέα, επίσης επιστημονική συνεργάτιδα της ομάδας, αναφέρθηκε στην προσπάθεια να αναδείξουν οι συντάκτες της ιστοσελίδας την αξία του πρωινού και πώς αυτό μπορεί να εμπλουτισθεί με τοπικά προϊόντα. Επίσης, θέλησαν να αναδείξουν τα ήθη, τα έθιμα, τις παραδόσεις και τις γιορτές τοπικών προϊόντων, στις οποίες μπορεί να μετάσχει ένας επισκέπτης στην περιοχή της Καλαμάτας. Στόχος, δηλαδή, είναι να επισκέπτεται ο κόσμος την περιοχή μας, να απολαμβάνει τα τοπικά προϊόντα και να μετέχει και σε εκδηλώσεις που συνδέονται με τη διατροφή.

Ο Παύλος Παύλου, από την εταιρία indevin η οποία κατασκεύασε την ιστοσελίδα, εκτίμησε πως είναι κάτι που έλειπε από την πόλη και απομένει να μπει στην ιστοσελίδα πολύ υλικό ακόμα.

ΣΗΜΕΙΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΤΩΝ ΤΟΠΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ ΜΕ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ

Ο Αντιδήμαρχος Προγραμματισμού και Ανάπτυξης Δημήτρης Βεργόπουλος τόνισε ότι η δημιουργία αυτής της ιστοσελίδας αποτελεί μία προσπάθεια του Δήμου Καλαμάτας, που αποσκοπεί στη σύνδεση των παραγωγών τοπικών προϊόντων με την άυλη πολιτιστική μας κληρονομιά. Στόχος είναι να αποτελέσει αυτή η ιστοσελίδα ενδιάμεσο σημείο επικοινωνίας των τοπικών παραγωγών με την αγορά.

Η ιστοσελίδα www.kalamatagastronomy.gr παρουσιάζει τη διατροφική αξία των τοπικών προϊόντων, προβάλλει τις τοπικές συνταγές και διασυνδέει τα προϊόντα της περιοχής μας με πολιτιστικά γεγονότα γαστρονομικού χαρακτήρα. «Η γαστρονομία δεν είναι αυτοτελές γεγονός, αλλά το παντρεύουμε με μνημεία, με δράσεις», είπε χαρακτηριστικά.

ΠΡΟΒΟΛΗ ΔΩΡΕΑΝ

Ο Αντιδήμαρχος τόνισε ότι η παροχή της προβολής για τους παραγωγούς τοπικών προϊόντων μέσω της ιστοσελίδας είναι δωρεάν και τους κάλεσε να συνδεθούν σε αυτή την ιστοσελίδα, ώστε να γίνουν γνωστοί στην Ελλάδα και ευρύτερα. Κάθε παραγωγός μπορεί, μέσω της ιστοσελίδας, να συμπληρώσει ένα ειδικό πεδίο με τα στοιχεία του, προκειμένου να προβάλλονται τα προϊόντα του.

Η ιστοσελίδα σύντομα θα έχει περιεχόμενο και στα αγγλικά, ενώ θα εμπλουτισθεί με επιπλέον συνταγές. Ο κ. Βεργόπουλος επεσήμανε ότι «αξίζει να τιμήσουμε τις παραδοσιακές συνταγές και να ενισχύσουμε την άυλη πολιτιστική μας κληρονομιά στον τομέα της γαστρονομίας». Για το λόγο αυτό, η ιστοσελίδα περιμένει συνταγές από πολίτες.

Η δημιουργία του site συναρτάται προς τη δημιουργία στο ιστορικό Δημαρχείο Καλαμάτας και στους χώρους οι οποίοι έχουν πρόσωπο στην Αριστομένους ενός τουριστικού γραφείου και ενός εκθετηρίου παραδοσιακών τοπικών προϊόντων. «Πρόκειται για κινήσεις που έλειπαν από την πόλη και τον τόπο μας, οι οποίες εντάσσονται στις πολιτικές πρωτοβουλίες του Δήμου Καλαμάτας», επεσήμανε ο Αντιδήμαρχος. Προσέθεσε δε ότι η δημιουργία της νέας ιστοσελίδας χρηματοδοτήθηκε μέσω του προγράμματος LEADER, είχε προϋπολογισμό 10.000 ευρώ και δεν πλήρωσε τίποτα ο Δήμος Καλαμάτας.