φάνη-πάλλη-πετραλιά-υπουργός-τουριστ-2003

Φάνη Πάλλη Πετραλιά, Υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης: Οι δραστηριότητες για τον τουρισμό έχουν τοπική ταυτότητα

«Ο τουρισμός είναι η μοναδική μορφή οικονομικής δραστηριότητας που έχει τοπική ταυτότητα», υποστηρίζει η υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης Φάνη Πάλλη Πετραλιά στη συνέντευξή της στο «ΑΥΤΟδΙΟΙΚΗΣΗ GR», προκειμένου να υπογραμμίσει τη σημασία των τοπικών κοινωνιών και της Αυτοδιοίκησης στην τουριστική ανάπτυξη.
Γι’ αυτό και χαρακτηρίζει το ρόλο της Αυτοδιοίκησης όχι απλώς σημαντικό αλλά καθοριστικό, προσθέτοντας με νόημα: «Ακόμη και το καλύτερο ξενοδοχείο δεν μπορεί να εξισορροπήσει την κακή εντύπωση που αφήνουν τα σκουπίδια στους δρόμους ή στις παραλίες».
Η κ. Πετραλιά μιλάει για τη στενή συνεργασία που έχει με τους φορείς της Αυτοδιοίκησης και προαναγγέλλει τη δημιουργία τουριστικών χαρτών για τις περιφέρειες της χώρας, «με στόχο να εντοπίσουμε και να αναδείξουμε τις ιδιαιτερότητες για κάθε μια ξεχωριστά, μέσα από το διάλογο και τη συνεργασία της Πολιτείας, της Αυτοδιοίκησης και των τοπικών φορέων του τουρισμού».

Ποιος θεωρείτε πως είναι ο ρόλος της Αυτοδιοίκησης στην τουριστική ανάπτυξη της χώρας;

Ο ρόλος της Αυτοδιοίκησης στην τουριστική ανάπτυξη δεν είναι απλώς σημαντικός, είναι καθοριστικός.
Η τουριστική δραστηριότητα αναπτύσσεται σε συγκεκριμένους τόπους με ιδιαίτερες απαιτήσεις και ανάγκες, τις οποίες η αυτοδιοίκηση είναι σε θέση να γνωρίζει καλύτερα από την κεντρική εξουσία. Θα σας δώσω ένα απλό παράδειγμα: Η καθαριότητα και η αισθητική, η έλλειψη της οποίας σε κάποιες περιπτώσεις αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα παράπονα ξένων επισκεπτών στη χώρα μας, είναι ένα θέμα που οφείλει να διαχειριστεί η τοπική αυτοδιοίκηση.
Το ίδιο ισχύει και για τα θέματα της ευταξίας, ηχορύπανσης κλπ.
Ακόμη και το καλύτερο ξενοδοχείο δεν μπορεί να εξισορροπήσει την κακή εντύπωση που αφήνουν τα σκουπίδια στους δρόμους ή στις παραλίες. Έχω πει πολλές φορές και δεν θα κουραστώ να το επαναλαμβάνω ότι ο Τουρισμός δεν είναι υπόθεση μόνο της Πολιτείας, αλλά και της Αυτοδιοίκησης, των φορέων του τουρισμού, κάθε πολίτη ξεχωριστά.

Υπάρχει στενή συνεργασία του Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης με την Αυτοδιοίκηση;

Η συνεργασία μας με την Αυτοδιοίκηση είναι συνεχής και στενή, ιδιαίτερα κατά την τουριστική περίοδο, όσο αφορά τους ελέγχους και άλλα ζητήματα της τουριστικής καθημερινότητας.
Εδώ και μήνες έχουμε συμφωνήσει με το Υπουργείο Εσωτερικών, δημόσιας διοίκησης και αποκέντρωσης, και τον κ. Παυλόπουλο προσωπικά τη σύσταση επιτροπής, στην οποία μετέχουν εκπρόσωποι των δύο υπουργείων, της τοπικής αυτοδιοίκησης και των φορέων των ξενοδόχων. Μια επιτροπή που αντιμετωπίζει τα προβλήματα που αφορούν τα ξενοδοχεία και εμπίπτουν στη συναρμοδιότητα των δύο υπουργείων καθώς και άλλα θέματα που αφορούν την τοπική αυτοδιοίκηση και σχετίζονται με τα ξενοδοχεία και το τουριστικό προϊόν.

Υπάρχουν σχέδια για το άμεσο μέλλον τόσο για τη βελτίωση της συνεργασίας όσο και για την αύξηση των κονδυλίων που δίνονται στους φορείς της σχετικά με τον τουρισμό;

Ασφαλώς και η συνεργασία θα συνεχιστεί και θα ενταθεί, τόσο με την Αυτοδιοίκηση, όσο και με τα συναρμόδια Υπουργεία.
Ο τουρισμός είναι ένας τομέας που βασίζεται στη διυπουργικότητα γιατί δεν είναι μονοσήμαντος. Απεναντίας, εξαρτάται από πολλούς παράγοντες και η ανάπτυξή του ενδυναμώνεται από το διάλογο, τη συνεργασία και την επικοινωνία. Όσο για τα κονδύλια, ας μην ξεχνάμε πως το 80% της 4η προγραμματικής περιόδου προβλέπεται για την ανάπτυξη της περιφέρειας. Ακόμη θα σας υπενθυμίσω τη στενή συνεργασία μεταξύ του Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης και των δήμων, αφού πλέον το Υπουργείο και ο ΕΟΤ χρηματοδοτούν το 50% του συνόλου της διαφημιστικής εκστρατείας κάθε νομαρχίας, με στενή συνεργασία, ασφαλώς, προκειμένου να υπάρχει η ίδια διαφημιστική εικόνα με το κεντρικό μήνυμα του Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης.

Ποια είναι η σημασία των τοπικών κοινωνιών για την ανάπτυξη του τουρισμού;

Ο τουρισμός είναι η μοναδική μορφή οικονομικής δραστηριότητας που έχει τοπική ταυτότητα. Η τουριστική εμπειρία σε μια περιοχή, δεν μπορεί να μεταφερθεί σε κάποια άλλη.
Υπό αυτό το πρίσμα, η συμβολή των τοπικών κοινωνιών, των ιδιαιτεροτήτων τους, των ηθών και των εθίμων τους είναι εξαιρετικά σημαντική.
Εξίσου σημαντικό είναι και το φυσικό περιβάλλον κάθε περιοχής, η ευαισθησία των φυσικών της πόρων, τα τοπικά προϊόντα, τα οποία αναδεικνύουμε μέσα από την διαφημιστική καμπάνια μας. Έχουμε ήδη δρομολογήσει τη δημιουργία τουριστικών χαρτών για τις περιφέρειες της χώρας, με στόχο να εντοπίσουμε και να αναδείξουμε τις ιδιαιτερότητες για κάθε μια ξεχωριστά, μέσα από το διάλογο και τη συνεργασία της Πολιτείας, της Αυτοδιοίκησης και των τοπικών φορέων του τουρισμού.